Zijn er te weinig vrage?

Toegevoegd na 5 minuten:
+3 @ diegene die verteldT dat IK meer moet vragen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, er zijn te weinig (goede) vragen. Ik ben sinds kort lid (omdat ik een antwoord wilde geven op een gestelde vraag hier) maar het valt mij op dat er heel vaak punten vragen zijn en daar heb ik mij niet voor aangemeld. Maar door die vragen leerde ik dus wel dat voor een aantal personen die punten belangrijker waren dan het stellen van een goede vraag die dus echt iets bijdraagt aan deze site. Ik heb zelf nog geen vraag gesteld omdat als ik iets wil weten eerst google en meestal staat daar het antwoord al. Ik vind dan niet dat ik daarna de vraag nogmaals hoef te stellen om maar aan punten te komen.
Ik wil dus echt iets bijdragen en vind het jammer dat zoals hiervoor al beschreven is er veel dubbele vragen zijn. Tevens erger ik mij vaak aan de minnetjes die nergens op slaan, wat heel vaak het geval is. Ik vind een minnetje pas van toepassing als het antwoord niets met de vraag te maken heeft of dat het echt een onzin of discriminerend antwoord is. Maar dat neemt niet weg dat ik toch probeer te antwoorden op goed gestelde vragen en als ik een goede vraag zou hebben ik die zeker hier zou stellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus nee, je hoeft niet meer vragen te stellen als het geen goede vragen zijn, ik heb liever weinig echte goede vragen dan veel onzin vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Meestal heb je s,avonds een kleine terugval wat vragen betreft,tussen 8 en 9 uur,maar nu is het opvallend rustig,ik had zojuist dat ik helemaal niet op gv kon komen leek wel of hij even uit de lucht was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tog +3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+: +3 om minduim te compenseren.
Als er te weinig vragen zijn, dan lijkt het me dat mensen op deze site dusdanig veel geleerd hebben dat er geen vragen meer nodig zijn :)

Toegevoegd na 22 seconden:
Oke, die +3 gaat me triggeren...
Dan zul je zelf meer moeten vragen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ook +3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de tijd die ik besteed aan +3 is minder als mijn waardering voor welk antwoord dan ook;-) *Oké, niet al teveel commentaar op (te) open vragen is welkom*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de way... je weet dat een plusduimpje slechts +1 is en niet +3 he :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie je puntjeslijst:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shit, je meende het echt...
Nou, bedankt dan in ieder geval :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een AAP maak je niet blij met een dooie mus! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heej, niet zomaar aap... gorilla'tje in wording, dus ik zou me maar te vriend houden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*puntje xtra geeft*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja... geheugen van gorilla's is blijkbaar erg kort :)
Zolang jij vragen kan verzinnen of in je opkomen die niet gesteld zijn op GV dan zijn er inderdaad te weinig vragen.
Dan zul je je morele plicht op GV moeten nakomen en veel meer vragen stellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3
Er zullen altijd vragen blijven bestaan, soms wat meer, soms wat minder. Er zijn mensen die vragen om te weten, maar er zijn ook mensen die vragen om te vragen. Dat laatste mag van mij wel wat minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan die vraag alleen maar voor mezelf antwoorden : bij mij is de balans tussen antwoorden en vragen een beetje zoek, omdat ik gewoon niet zo goed ben in vragen bedenken om het bedenken. Zodra ik me iets afvraag, en ik kan het niet heeeel makkelijk vinden, zet ik het hier neer. Helaas vraag ik me blijkbaar gewoon te weinig af, en de vragen die ik wel stel, komt lang niet altijd een bevredigend antwoord op.

Zelf meer vragen stellen hoeft dus niet per se het antwoord te zijn, al helpt dat wel. Bij de meeste gebruikers ligt de nadruk echt OF op het een OF op het ander.

Ik merk wel dat de uitdaging wat begint af te nemen omdat in de maanden dat ik heel actief ben er zo veel vragen zijn langsgekomen met een uitgebreid antwoord, dat er nu weinig nieuws of prikkelends meer bij zit. Na 38 relatievragen weten mensen wel ongeveer hoe ik er over denk neem ik aan, net als na 44 medische vragen met dezelfde strekking. Er komt dan ook te weinig variatie in de antwoorden of teveel verwijzingen naar oude antwoorden, en daar heb ik niet altijd de energie voor. Dat laat ik dan weer over aan nieuwe mensen die de vraag nog niet eerder voorbij hebben zien komen.

Maar nieuwe vragen blijven welkom ; op dit moment zit er zelfs na een week nauwelijks activiteit weinig boeiends tussen, helaas.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.Veel mensen hebben het nut van een zoekmachine gevonden en de voor de hand liggende vragen zijn daar al opgezocht.

2. De database van GV is gegroeid sinds de oprichting, men kan nu goed gebruik maken van de zoekoptie en op die manier het antwoord op een, bijna gestelde, vraag opzoeken.

3. Er is nog steeds een crisis volgens het kabinet en mensen werken langer door, hebben meerdere banen en hebben hierdoor niet al te veel tijd om op het internet te struinen. Ze lezen nu op z'n hoogst alleen nog maar de belangrijke mailtjes in de mailbox.

4. De overige leden plaatsen nog wel vragen zoals jij het nu doet. Deze categorie leden heeft het antwoord nog niet gevonden, maar dat is bij deze ook meteen beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3
Het aantal vragen gaat in een golfbeweging omhoog en weer omlaag.
Vragen waar 20 antwoorden op komen of zelfs meer worden wel minder.
Misschien is het ook wel een beetje de schuld van de moderators!!
Niet dat ze te veel vragen verwijderen, nee meer dat ze te veel vragen toestaan die al gesteld zijn.
Een aantal weken geleden was ik met vakantie en dan valt er voor mij hier bij g.v. een gat van 2 weken.
Direct na mijn vakantie stelde ik hier een vraag, waarop direct werd gereargeerd, dat de vraag de week ervoor al gesteld was.
Eigenlijk zou ik dat moeten weten als ik de vraag stel,staat dat er bijals het goed is, maar deze lopen ver achter en zelfs bij de gerelateerde vragen stond hij er niet bij, terwijl de vraag het zelfde was.
Nu kan ik me heel goed voorstellen dat als je als deelnemer je uiterste best gedaan hebt om een goed antwoord te geven, je er de week er na geen puf meer hebt om weer een nieuw antwoord te geven op precies de zelfde vraag!!!!
Zou ik ook niet doen.
wat gaan mensen dan doen?
Ze gaan verwijzen naar eerder gegeven antwoorden op g.v. Nou daar wordt je niet vrolijk van .
Zo gaat de drive er een beetje uit.

Zo is er nog een andere ontwikkeling er verdwijnen regelmatig ook deelnemers die hier uigebekvecht zijn en te veel tegengas gekregen hebben.
Maar er komen ook regelmatig nieuwe bij , die vol energie antwoorden en reargeren.
Sommige hiervan gaan er echt vol in , dus nieuwe vragen genoeg.
En heb je zelf geen nieuwe vragen, lees dan goed de antwoorden dan ontstaan er van zelf wel nieuwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mogen er wel wat meer vragen komen. Omdat er nogal veel vragen zijn,waar ik de ballen verstand van heb en dus niet beantwoord,blijven er voot mij niet zo veel over!
Maar dat is mijn persoonlijke situatie en dus niet een algemeen antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
haha mijn idee peter, +1 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3
te weing kan ik niet zeggen, de vragen blijven toch wel gestaag binnenstromen.
wat ik wel jammer vind is dat er soms weinig van m'n gading bij zit.
pc vragen bijvoorbeeld spreken me echt niet aan.

aan de andere kant zie je soms in korte tijd veel interessante vragen langskomen.
af en toe dut ik hier dus in, om dan toch weer geinteresseerd op te veren :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3
Rieneke1
14 jaar geleden
dankjewel :)
Ik vind veel vragen de moeite van het antwoorden niet waard, dat zijn er steeds meer. De kwaliteit neemt af. Het formaat ios ook niet prettig. Ik zou liever werken met stellingen, waarop mensen ziouden kunnen reageren. Dus in plaats van: Moet Hamer verdwijnen?
zou ik liever schrijven :Hamer moet verdwijnen!
Maar dat wordt door de moderator weggehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3
Ja, antwoorden in stellingen is leuk.
De regering beraadt zich op een algeheel vraagverbod, dus zolang het nog kan vraag!