Is iemand,die nooit zijn avatar wijzigt,behoudender/degelijker dan mensen die het om de haverklap doen?

GVers zoals Marleen,Eddijst en Skusme zijn zo lang ik GVer ben nog nooit van avatar gewisseld. Anderen zoals Cantare en Antwoordman doen dat net zo vaak als het aantrekken van schoon ondergoed(nou ja,iets minder vaak),maar ze hebben wel steeds hetzelfde thema,resp. shockeren(beetje) en verlichting. Tekent dat volgens jullie de persoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb wel eens van avatar verwisselt hoor, hier ook wel, tot ik toch weer bij mijn oude vertrouwde terugkwam.
Vroeger vond ik het leuk om steeds een soort ander ' statement' te maken, en ik heb de meest onmogelijke avatars gehad, maar toen ik merkte dat ik zelf me best heel erg richt op de avatar voor herkenbaarheid van de persoon, ben ik daar mee opgehouden. Op een nieuw 'forum' kijk ik in het begin effe wat het beste werkt, en kom ik uiteindelijk meestal toch weer op de Smoking Lady uit. Inmiddels heb ik me wel redelijk met mijn avatar ' vereenzelvigd' geloof ik, en hangt het originele schilderij ook inmiddels aan mijn muur.

Ik denk dat het niet zoveel zegt over de persoon zelf, hooguit mensen die steeds een nieuwe foto van zichzelf plaatsen ; die willen misschien daarmee een stukje verhaal over zichzelf vertellen, zoals Baily met haar zwangerschap/baby-serie. Vond ik wel leuk. Avatars met een grap zijn leuk zolang de grap nog nieuw is en vervelen wellicht snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vindt ik het meest complete antwoord!

Andere antwoorden (17)

Nee, het is maar net waar je zin in hebt. Ik heb bijvoorbeeld al heel lang hetzelfde plaatje en dat is metname omdat ik gewoon te lui ben iets anders ervoor te selecteren. Het ene persoon vindt dit gewoon belangrijker dan het andere.

Ik vind deze vraag alleen vooral voor jou tekenend, dat dit jou bezig houdt en dat je daar op let O_o...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om persoonlijkheid; nee in mijn geval zegt dat niet zo veel over mijn persoon. Ik heb een hele tijd geen avatar gehad. Na een tijdje kwam een vraag waarbij mensen aangaven dat het makkelijker was als iedereen een eigen avatar had en toen heb ik er maar genomen. Maar voor de rest ben ik niet geintresseerd om steeds een nieuwe avatar te zoeken. Kortom, bij mij zegt het meer iets over mijn intresse in avatars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuke vraag.
Ik ben dan wel lang niet zo actief als bovengenoemde GV'ers en ik weet niet of ik daarom wel recht van spreken heb, maar ook mijn avatar is nooit veranderd. Die kipjes staan dr al sinds mei. In dit geval (de kippenfoto) ben ik nog lang niet uitgekeken op het plaatje. Dit komt bijna zeker omdat ik er zelf niet op sta. Foto's waar ik zelf op sta ben ik al vrij snel zat van en dan zal ik het ook vrij vaak vernieuwen, zoals op mn hyves profiel ook gebeurd. Bij GV vind ik het persoonlijk juist leuker om mn avator zolang te houden, omdat ik het leuk vind om hier wat stabieler te zijn en wie weet wordt ik ooit nog eens af en toe herkent. Zo van 'hee, daar heb je die rare kippen weer' :).
Wat ik er eigenlijk ook mee wil zeggen is dat het karakter wat iemand op GV kan laten zien/ overkomen op anderen wel heel anders kan zijn dan in real life, of op een persoonlijkere site/profiel. Ik denk daarom ook niet dat je conclusies kunt trekken aan de hand van de aantal wijzigingen van een avator. Mijn mening :-) Maar ik blijf de vraag leuk bedacht vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TJA,Ik denk dat het ook gewoon een kwestie van variatie is.Van taurus zijn er ook veel avatars maar na vaak te hebben gewijzigd van avatar vind ik dit toch de mooiste.Bij mij heeft het niet zoveel te maken met behoudend zijn of niet.Zelf vind ik het wel prettig om bij de gvers zoveel mogelijk dezelfde avatar te zien omdat je dan makkelijker een persoonlijkheid daaraan koppelt.Omdat er ook telkens nieuwe gvers bijkomen wordt het anders een beetje verwarrend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen heeft haar avatar gewisseld, EdDijst ook... Het zegt totaal niets over de persoon, de avatar, wisselend of niet... De antwoorden zeggen iets over de persoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Peter;

Het aanpassen van mijn avatar zegt volgens mij meer over goeievraag.nl dan over mijzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik niet dat iemand die zijn avatar nooit wijzigt degelijk genoemd kan worden. Ben nog niet zo lang op GV aktief, maar heb mijn avatar ook nog niet 1 keer gewijzigd. Ik denk niet dat je daarop kunt uitmaken wat voor persoonlijkheid iemand heeft, het gaat mij tenslotte om wat de persoon te zeggen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog maar kort op GV zat wisselde ik ook nog al eens van avatar en zelfs van naam (toen kon dat nog).
Soms voel ik die behoefte nog wel eens, bijvoorbeeld om mijn stemming van dat moment weer te geven of om een antwoord te onderstrepen, maar je avatar wisselt dan ook bij je antwoorden van de vorige dag, dus dat is niet praktisch. Bovendien is het voor andere gebruikers soms lastig, dus voorlopig hou ik het maar bij dezelfde (ik vind hem nog steeds leuk).
De avatar die je kiest (of het thema) zegt misschien wel iets, maar meer over hoe je jezelf (graag) ziet dan hoe je bent. Ik denk dat het wisselen daar mee samenhangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het regelmatig wisselen van avatars iets zegt over mijn degelijkheid weet ik niet, zie mezelf niet als degelijk en behoudend, dus wat dat betreft zou het kunnen.
Ik wissel vaak omdat ik het leuk vind, en probeer me er een beetje mee te onderscheiden.
Inmiddels zijn mijn avatars een beetje beroemd/berucht aant worden, en ik krijg er altijd zeer veel reactie op.
Er wordt zelf af en toe gevraagd wanneer ze weer een nieuwe van me kunnen verwachten!

Dagelijks wisselen ben ik niet van plan hoor, dat doe ik alleen met mijn ondergoed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zo veranderlijk als het weer en ik word niet gehinderd door enige behoudendheid, maar ik zal daarom niet mijn avatar wijzigen. Het is een soort van herkenning. Nou goed, ik heb deze site pas een week geleden ontdekt, en ik moet mijn naam nog waarmaken, maar op den duur is het handig om een reactie bij een bepaalde persoon te kunnen plaatsen. Dat gaat gemakkelijker met het plaatje, die herken je net even wat sneller dan de nick. Dat vond ik in het verleden ook prettig op discussiefora waar ik vaak kwam. Of dit een reden is voor anderen om hun plaatje hetzelfde te laten of juist te veranderen dat weet ik niet, maar voor mij is dat de reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik verander niet omdat ik een beetje lui ben.
Maar misschien wissel ik vanavond wel .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn idee niet zo zeer conservatief (behoudender) maar wel evenwichtiger (weinig 'emotionele' schommelingen).

Mijn avatar wil nog wel eens wijzigen binnen een thema, afgewisseld door een foto van mijzelf.

Nu, deze dag (periode) maak ik gebruik van een avatar die meer zegt over mijn binnenkant dan over mijn buitenkant. Het zal er mee te maken hebben dat ik de dagelijkse gebeurtenissen ook heftig beleef (vuurteken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk. Ik heb heel lang dezelfde avatar gehad, maar ik ben van mezelf een vulkaantje, dus ja dan wil je wel eens van gedachten veranderen... en ik hou zo van grapjes! en van mooie dingen, dus ik heb óf iets moois zoals een vlinder of vogel passend bij mijn naam, of ik heb een grapje... *gni*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al eens gewisseld ,ik zit vaak op internet plaatjes te zoeken die ik dan op kan slaan ,en leuker vind ik dat ik mijn eigen foto erbij kan doen.Zoals nu, als mensen een beeld hebben van mijn avatar prima , en als ze een beeld hebben van mijn antwoorden ook prima.Ik zit wel eens te kijken naar avatars van andere ,en ben wel eens nieuwsgierig dat zeg ik eerlijk, hoe de persoon achter de avatar eruit ziet .En zeggen antwoorden genoeg over personen. Maar dat zegt weinig over de avatar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Want een avatar is een zachtzinnige, niet confronterend avontuur om jezelf te ontdekken. Het bestaat uit een reeks ervaringsgerichte oefeningen waarmee je jezelf kunt ontdekken en jouw bewustzijn kunt richten op wat jij wilt bereiken. Daarbij zul je jouw eigen unieke en verrassende inzichten meemaken. Je ontdekt hoe je in elkaar zit. Niemand zal je beoordelen of jou vertellen wie je bent of hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedzo, weer gelukt om een punt te scoren, veel te zeggen, maar geen antwoord te geven.
Ik ben hier net nieuw, maar ik weet wel dat ik mn avator niet snel zou gaan veranderen. Ik vind het prettig om GV-ers te kunnen herkennen aan hun avator en dat gaat niet lukken als ze wekelijks hun afbeelding veranderen.
Ik denk niet dat dit iets zegt over mijn karakter, want ik ben helemaal niet zo behoudend of degelijk. Ik ben vrij impulsief, veranderlijk en ook wel chaotisch eigenlijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt niet aan een avatar zien wie er achter zit, tenzij het een foto is. Je kunt wel een kenmerk of eigenschap als avatar doen. Ik ben bijv. Rotterdammer, en ik heb daarvan ook een eigenschap, maar je weet nog niet wie ik ben.