Ja die bestaan.
In 1993 is er voor het eerst een planeet ontdekt die een baan heeft om een dubbelster.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is teveel vaktaal voor mij maar volgens mij gaat het om een neutronenster (het eindstadium van een ster) en een witte dwerg (Een witte dwerg is een ster die aan het einde van haar levenscyclus is gekomen. In de witte dwerg vinden dus geen kernreacties meer plaats). Of dit helemaal het antwoord is voor de vraagsteller weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties.
Inderdaad veel technische informatie via de link maar als ik het goed begrijp zijn het wel twee zonnen maar niet beide levend zeg maar.
Ben dus benieuwd of er zonnestelsels zijn met twee actieve zonnen met daarom heen draaiende planeten.