?Hoe luidt de tekst van de Social media clausule in scheidingsconvenant

Ik ben zelf bezig een convenant bij scheiding (samenwonen) op te zetten. Verschillend voorbeelden zijn hiervan op internet te vinden. Nu is er een toevoeging in de vorm van een social media-clausule, waarbij je afspreek niet met digitale modder te gooien zoals haatmails, pikante foto's enz. Mijn vraag is of iemand de tekst kent? Ik zou deze graag invoegen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Je zou Netwerk Notarissen erom kunnen vragen.
Lucienne van der Geld heeft de clausule bedacht en is juridisch directeur Netwerk Notarissen. http://www.netwerknotarissen.nl/nieuws/393/netwerk-notarissen-introduceert-sociale-media-clausule-voor-partners-die-gaan-trouwen-of-samenwonen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je belooft dat je over wat jullie beiden aangaat op de sociale media.niet uit de school te klappen.
Reddie
9 jaar geleden
Wat is het nut er van om dat in een convenant op te nemen?
Het is toch sowieso logisch om niet met modder te gooien?
En wat zijn de sancties als je het toch doet, ongeacht of het in het concenant staat?
En wat is wel en niet met modder gooien? Wat is dat precies, en wie bepaalt dat?
Wat mij betreft de zoveelste schijnzekerheid, over iets wat volgens mij totaal onzinnig is.

Het beste antwoord

Het is nog heel nieuw aangezien die clausule pas vanaf vandaag toe te voegen is in een convenant. Er is inderdaad nog niets over te vinden op het internet.
Dus je moet of nog even wachten tot er wat van op internet verschijnt, of je moet het bij een notaris opvragen. Een convenant moet toch vastgelegd worden bij een notaris dus daar moet je dan sowieso contact mee hebben.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/23123013/__Geen_smaad_ex_op_internet__.html