Wat is het nut van een "min-duimpje", zonder argumentatie?

Waarschijnlijk is deze vraag al eerder gesteld, in dat geval mijn excuses. Maar wat ik niet snap, is het volgende. Met enige regelmaat zie ik "minnetjes" bij een antwoord. Helemaal prima natuurlijk, maar vaak zie ik er geen reactie bij. Als je het ergens niet mee eens bent, of het anders ziet, dan kan je dat toch gewoon vertellen? Wellicht is het antwoord waar je op mint complete nonsens, dan is het toch handig als je laat weten hoe jij er tegenaan kijkt? Zo houdt het wel een discussie op gang die voor beide (of zelfs meerdere) partijen van meerwaarde kan zijn!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Soms is een antwoord zo overduidelijk fout, dat het niks anders als een minnetje verdient. Dat hoef je voor mij in zo'n geval niet te beargumenteren. Dat doe je ook niet altijd bij een plusje. Als het minnetje wat minder voor de hand ligt, zou een argumentatie zeer op de plek zijn.
Een andere reden is dat er hier op GV ook deelnemers zijn die niet tegen een minnetje (of kritiek) kunnen en dat als iemand ze dat geeft (met argumentatie), ze die persoon expres op al zijn antwoorden gaan minnen, of het nu terecht is of niet.

Hoe dan ook, je zou ook eens bij de al gestelde vragen moeten kijken, want zoals ook al door de anderen gezegd, dus vraag is al zo vaak gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan wel tegen kritiek
hoor!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Italklaas Dank je voor je antwoord. Jammer dat er zo wordt gedacht over iets waar we allen van kunnen leren. Mijn "waarheid" hoeft niet de van een ander te zijn, maar hoeft ook geen waarheid te zijn. Daarom vind ik het ook fijn als anderen kunnen delen, zonder angst te hebben om veroordeeld te worden op het "anders denken". En misschien een beetje naïef, maar ik kan me geen voorstelling maken bij het feit dat iemand niet tegen kritiek zou kunnen. Je stelt hier een vraag en daar krijg je verschillende antwoorden op. Het zou jammer zijn als een "goed" antwoord flink wordt gemind, omdat de antwoordgeveer ooit eens een minnetje heeft gegeven aan een ander. Los van het gegeven antwoord. Het is me duidelijk geworden dat deze vraag vaker is gesteld, echter gezien het feit dat het nog steeds gebeurd, is het wellicht een idee om deze vraag standaard om het half jaar terug te laten komen.....;-)
rose
13 jaar geleden
Waarom toch weer antwoorden als al duidelijk is dat de vraag al tig keer beantwoord is?

Andere antwoorden (2)

Sorry, het is niet vervelend bedoeld, maar deze vraag is al zo vreselijk vaak gesteld hier. Kijk maar:
AWM
13 jaar geleden
De mensen die minduimpjes geven zonder argumentatie doen dat omdat ze niet met het antwoord eens zijn, en niet de moeite nemen om te zeggen waarom. (de mens wordt steeds luier blijkt maar weer; zelfs al op goeievraag..).

Of ze willen niet dat de antwoordgever weet wie het min-duimpje heeft gegeven. En zijn ze 'bang' voor kritiek.

Toegevoegd na 31 seconden:
Je hebt dan natuurlijk ook nog van die mensen die elk antwoord een min-duimpje geven, zodat hun antwoord beter lijkt.