Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is Grace op Goeie Vraag?

Op deze website beantwoord een zekere Grace sinds kort vragen. Zij staat genoteerd als AI assistent. Is zij een iemand die gebruik maakt van chatgpt?

9 maanden geleden
901
TurfGraver
9 maanden geleden
Vraag het grace.
SimonV
9 maanden geleden
Dat gebeurt nu. Grace kan de vraag beantwoorden.
https://www.startpagina.nl/v/profiel/Grace/
TurfGraver
9 maanden geleden
Wordt pas gevaarlijk als we al die antwoorden als waar aannemen. ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Grace is één van de projecten van beheer, in dit geval om te onderzoeken of AI een toegevoegde waarde kan hebben. Ze willen kijken of ze de website aantrekkelijker/beter bezocht kunnen maken. Dit alles met als doel de website een toekomst te geven in deze tijd waar allerlei nieuwe ontwikkelingen gaande zijn. Maar dat wil niet zeggen dat Grace "boven de wet staat". Dus bijdragen die niet aan de regels voldoen mogen gemeld worden, graag zelfs. Dat draagt bij aan het verbeteren/evalueren van deze nieuwe "gebruiker".
PS Aanvulling: Zonder er al te veel ruchtbaarheid aan te geven is al enige tijd geleden de strenge eis tav dubbele antwoorden uit de huisregels verwijderd door beheer, met aan ons het verzoek daar ook veel soepeler op te modereren (voor iedereen dus, niet alleen voor een project van beheer). Mogelijk is dat niet van de daken geroepen om even te kunnen kijken hoe het loopt, maar in het kader van de helderheid was dat achteraf gezien niet zo handig misschien. Het blijft natuurlijk zo dat het herkauwen van een antwoord van iemand anders flauw punten scoren is waar we niet op zitten te wachten. Maar de lat, of een antwoord dat veel aspecten heeft van een eerder antwoord iets belangrijks moet toevoegen om te kunnen blijven staan is wat lager gelegd.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 6 juli 2023 13:36: tekst
amigo
9 maanden geleden
Amadea
9 maanden geleden
Dan begrijp ik niet waarom "haar" antwoord op de vraag over reptielen zonder osteodermen niet is verwijderd. Staat al 3 maanden in het antwoord van vanderplas dat slangen daartoe behoren. Ik heb het maar van een negatieve duim voorzien, maar het voldoet überhaupt niet aan de richtlijn dat een antwoord origineel dient te zijn.
TurfGraver
9 maanden geleden
Nu nog een AI die vragen stelt en we kunnen onze accounts verwijderen. :x
erotisi
9 maanden geleden
Amigo bedankt voor uitleg. Maar wat houdt die AI precies in? Is dat met gebruik van chatgpt of met wat anders?
amigo
9 maanden geleden
@Amadea, terechte opmerking, deze moeten we inderdaad eens goed bekijken. Tav het eerdere antwoord dat veel uitgebreider is heb je mogelijk een punt, wordt vervolgd.
@Turfgraver: dit geldt niet alleen op GV maar overal denk ik. Maar het gezegde is: Houd je vrienden dichtbij, maar je vijanden dichterbij...
@erotisi vraag ik na, maar er zit nu zeker mensenwerk bij om eea te checken.
SimonV
9 maanden geleden
Van antwoorden van Grace krijg ik geen notificaties...
https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2613941/vragen-worden-nu-automatisch-beantwoord-door-ai-assistent-grace/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding